Pytt i panna och Östros

Idag lagade jag mat för första gången i köket. Hallelujah! Jag har medvetet låtit bli att göra detta innan jag hade bekantat mig med grannarna. Främst för att jag är så oerhört dålig på att laga mat. Jag valde något som kändes relativt enkelt, pytt i panna och stekt ägg. Pytten var väl ingen konst i sig, men ägget då!? Skulle man värma plattan först och sen knäcka ägget, eller skulle man knäcka ägget och sedan sätta på plattan? Jag smsade febrilt till alla tänkbara som kunde hjälpa mig, men jag fick då inga svar! Kasst som tusan, och där stod jag helt handfallen och kände mig dum. Jag valde en kombo, jag värmde plattan lite halvt och la sedan på ägget. Det gick skitbra fram tills det inte hände ett dugg. Efter typ 10 minuter såg jag att timern på plattan hade stängts av, så där kunde jag ju stått fint ett tag till! Usch, jag måste verkligen öva på det här känner jag ;) Det blev åtminstone ätbart och bara detta satte lite guldkant på min tisdagskväll!

Jag har precis suttit och tittat på ekonomidebatten på ettan. Nu är det inte långt kvar till valet! Man blir ju rädd när man hör vad de rödgröna vräker ur sig, särskilt Thomas Östros som för övrigt bara behöver visas i bild för att man ska bli tvungen att svälja och svälja för att hålla nere kvällsmaten. Den mannen ger mig verkligen the creeps. Han inger inte förtroende för fem öre, han är precis som Mona Sahlin - läskig! De båda talar dessutom som om hela Sveriges befolkning vore utvecklingsstörd, och alltid med ett hånflin på läpparna. Nä, tacka vet jag alliansen som åtminstone pratar om sin politik och inte bara kritiserar oppositionens.



Nu ska jag bläddra igenom IKEA-katalogen som kom idag! Inte för att jag får in så mycket mer i mitt lilla rum, men drömma går ju ;) 

Pusskram! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0