a new era

Då var man på plats, installerad och inbodd på bara några dagar. Jag är numera hyresgäst på Björnkärrsgatan 5 C.23 tillsammans med min fina pojkvän och ett x antal flyttkartonger. Vi båda trivs redan bättre här än vad vi någonsin gjorde i våra korridorer. Det är ganska sjukt. Att ha ett kök är jäkligt underskattat! Känslan av att kunna sitta i lugn och ro och äta frukost, vid ett matbord, tillsammans och iförd endast en morgonrock är väldigt befriande. Man slipper tassa på tå ut i ett äckligt kök med brickan i högsta hugg för att sedan käka vid sitt skrivbord. Bara det är liksom en höjdare i sig!
Skolan flyter också på. Just nu håller vi på med essä-skrivande. Det är faktiskt ganska kul, även om ämnet vi skriver om hade kunnat vara aningen roligare. Jag blickar fram emot fredag vilket för min del innebär jullov och skåne. Jag längtar som en toka, samtidigt som en del av mig trivs så bra här, i den nya lyan, att jag nästan vill stanna lite till. Johan åker inte hem förrän senare och det är ju klart tråkigt att behöva vara ifrån varandra. Fast kanske lite nyttigt också ;) Vi har ju blivit ganska bortskämda med att ha varandra nära nu.
Ikväll har vi käkat våfflor, jäkligt gott! Dock har jag en förmåga att alltid äta så att jag mår illa, haha.
Nu blir det snart film i vår provisoriska soffa ;)
Puss&kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0