and you could have it all

Veckan rusar förbi och jag förstår inte var tiden tar vägen? Det är redan onsdag och typ igår var det söndag. Om veckorna fortsätter att rusa på detta vis så är det snart vår igen. Och varmt, förhoppningsvis! Det börjar bli riktigt ruggigt häruppe nu, när jag cyklade till bussen imorse var det 8 grader kallt. Brrr! Ville bara springa tillbaks upp på rummet och krypa ner under täcket igen när jag hade stuckit näsan utanför dörren.

Skoldagen i sig har varit ganska meningslös. Den obligatoriska morgonlektionen var stört tråkig. Jag trodde att jag skulle somna en miljard gånger innan hon hade virrat klart. Jag ser inte fram emot seminarierna med henne på fredag.. Efter detta sömnpiller hade vi en fräsig irländare som föreläsare. Han berättade för oss om den digitala revolutionen och om hur vi kunde påverka världens utveckling. Fräckt! Han menade också att man borde stänga igen alla "focking universities" och att man inte fanns om man inte fanns digitalt i form av Facebook eller en blogg etc. Jag prickar in båda så då finns jag. Det var ju skönt att veta, haha. Han snackade mest på irländska och gillade att säga "fock" (fuck) och shit. Han googlade till och med ordet shit, jävligt kul faktiskt. Särskilt om man har en sådan låg humor som jag har ;) Haha!

En thailåda blev min lunch innan jag åkte hem för att göra i stort sett ingenting. Skönt! Om en stund ska jag bort till Johan, men först ska jag laga lite maaad. Jag hade gjort ett matschema för veckan men jag kan inte hitta det så jag har ingen aning om vad jag ska hitta på för något?! Pannkakor kanske.

Förresteeen. Vi har intresseanmält på en 3:a och en 2:a och de går ut imorgon. Så nu håller vi våra tummar och tår! =)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0