i did it my way

Oktober går mot sitt slut och det märks verkligen! Det var hur kallt som helst i morse när jag cyklade till bussen. Precis allting var fruset - vackert men också oerhört ledsamt. Vad hände med hösten? Jag hann knappt njuta av den förrän den försvann. Jag måste medge att Östergötland har sin charm. När morgonsolen sakta stiger mot himlen och kastar ljus över de frusna trädtopparna så myser hela jag. Det är inte ofta man stannar upp och tittar, men när man väl gör det så är det slående vackert. 

Jag befann mig i Norrköping från 10 till 14.20. Vi har haft vår första lekion i Indesign (det program man jobbar i när man utformar löpsedlar, reklamblad och tidningar överhuvudtaget). Väldigt mycket info på kort tid så man var helt slut i huvudet efteråt. Men det verkar skoj! Efter detta hade vi projektmöte i någon timme där vi diskluterade fram en presentation som vi ska köra för vår handledare imorgon. Det är bara att hålla tummarna för att han ger oss grönt! :)

Imorgon bitti klockan 9.30 ska jag till frisören. ÄNTLIGEN! Kan knappt bärga mig. Ska bli oerhört skönt att bli av med min hemska utväxt samt få topparna klippta. Har även kommit in i luggtänkandet. Jag har haft lugg en stor del av mitt liv, men det var ett tag sedan nu.. Jag är allt lite sugen men om jag känner mig själv rätt så kommer jag ångra mig direkt efteråt. Så det tål att tänkas på ;) Velar också mellan blondin eller brunett. Jag ska bli brunett inom det närmsta halvåret, jag kan bara inte bestämma mig för om den dagen är imorgon eller längre fram :P

Nu ska jag brygga en kopp kaffe och sedan ska jag sätta mig ner och skriva. Är på skrivhumör idag så då får man passa på att tömma huvudet! En ny krönika ska in till Linopressen på torsdag. Ni kan förresten gå in och läsa min förra på www.linopressen.se =)

Pusskram, mest puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0