making my way of living

Det rullar på bra nu. Det har varit en fartfylld helg med ovve-invigning, jäkligt skoj! Vi startade klockan 10 i lördags morse med fulvin och lekar i folkparken. Efter någon timme där när vi alla var runda om fötterna begav vi oss bort till Himpan för att leka med de andra programmen. Vi blev indelade i lag och sedan skulle vi traska runt på olika stationer för att äckla ner oss så mycket som möjligt. Haha! Fy fan säger jag bara.

Vårt lag började med en station där man skulle doppa ner hela huvudet i havregrynsgröt för att med munnen leta efter en Ahlgrens bil. Jag trodde jag skulle dö! Havregrynen satt överallt, i ögonen, i näsan, i håret... Tur att man inte var nykter, haha ;)
Efter denna vidriga station traskade vi vidare till nästa där vi skulle kriga mot ett annat lag genom att spruta ner varandra med gammal filmjölk som luktade vidrigt. Jag försökte hålla mig undan så mycket som möjligt, medan andra blev totalt nedsölade.
Nästa station handlade om att kräla och rulla runt på marken i leran, haha, det var stört kul!
Stationen efter detta skulle vi spela fotboll mot ett annat lag med en strut för ögonen så man såg i princip ingenting. Det blev många krockar vill jag lova.
Stationen efter detta var en färgglad station. Man skulle gå två och  två med en ballong mellan sig fylld med färg. När man hade gått rundan så skulle man smälla ballongerna mot varandra. Haha! Jag hade tur för i princip all färg som fanns i vår ballong hamnade på den andra stackaren ;)
Nästa station var fotboll på såpa samtidigt som de kastade havregrynsgröt på oss och spelade julmusik. Nice kombo. Jag vrickade foten x antal gånger men lika glad för det var jag!
Stationen efter detta var spökboll med en boll som man doppade i typ makrillsaft (luktade inte speciellt nice). Jag klarade mig sist kvar i mitt lag :D dock fick jag de båda bollarna på mig till slut. Not so nice.

Dagens roligaste: När Kajsa skulle kissa och satte sig i brännässlorna. Haha! Dog.

Lördagen blev en lång dag. Det dracks från 10 på morron till 11 på kvällen (när jag gav upp)! Börjar jag bli gammal? Haha.

Nu hänger min overall här så fint, själva overallen är dock inte så fin längre. Den är smutsig precis överallt och den luktar inte alltför ljuvligt heller. Typ en blandning av fisk och öl. Haha! Jobbigt att man inte får tvätta den. Den lär ju inte vara så gosig efter 3 år ;)

Nu är alla hyresavtal påskrivna, korridorrummen uppsagda och flyttplanerna är igång. Jag längtar!! Jag och Johan satt och "möblerade" igår kväll och det kan nog bli riktigt bra när allt är färdigt. Det är dock en hel del som behöver inhandlas i möbelväg, så nu blir det till att spara cash! =)

Annars då?
Jag har tvättat 4 maskiner tvätt idag. Det behövdes! Hade nämligen inte tvättat på 2,5 vecka...
Jag har betalt alla räkningar!
Veckohandlat för en blygsam summa!
Researchat fram material till vårt projekt!
Städat!
Avverkat min veckodos av serier!

Ikväll blir det lugnt. Ska snart värma upp en lasagne och efter det blir det en dusch. Imorgon är det nya tag!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0