ärligheten respekten kärleken

Ytterligare en dag avklarad! Det känns förjäkla bra vill jag lova ;) Vi började klockan 10 idag med en föreläsning om auditivt berättande. Det var en jättesöt liten gubbe på typ 75-80 år som höll i den. Han hade varit producent och regissör på Sveriges Radio. Vi fick lyssna på en massa klipp och höra honom berätta en massa historier =) Mer gulligt än lärorikt helt enkelt, haha.

Efter detta vart det möte med Linopressen, LiUs webtidning! Det delades ut uppgifter av chefredaktören och jag och Johanna ska hålla i "Fråga studenten"! Nu ska vi bara komma på en bra fråga också, deadline är satt till tisdag så det gäller att komma på och sätta igång snarast. Ska bli hur skoj som helst att hålla på med detta vid sidan om :)

Jag sprang sedan bort till Café Täppan och mötte upp min projektgrupp. Vi lunchade och snackade om ditten och datten och det var mycket trevligt! Synd att man är en fattig student, annars är det verkligen hur värt som helst att käka ute. Mums! Fick i mig en kalasgod lasagne samt en enorm kärleksmums ;) Vi skulle ha pluggat lite också i deras sköna soffor men det blev mest tragg om allt annat än just projekt, haha. Vid 15-tiden stack vi upp till vår mentor för att samtala om våra projektidéer. Känns som om vi kom fram till en riktigt häftig grej ;)

Nu är jag tillbaka i Linkan igen sedan några timmar tillbaka. Jag borde väl egentligen sitta med nosen i boken men jag har inte riktigt kommit dit än.. Johan smsar och försöker locka dit mig med mat, så snart kanske jag faller för det.. Jag börjar nämligen bli lite hungrig ;D Sen är det ju inte helt fel att träffa honom heller, haha! Imorgon börjar jag klockan 13 så det är ingen brådska i säng ikväll inte ;)

Nu: Duschen!

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Det måste vara en trevlig chefredaktör ni har, eller hur? :)

2010-10-06 @ 19:20:49
URL: http://slipsens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0