Back in Linkan

Igår kväll låste jag återigen upp dörren till mitt lilla kyffe. Det kändes inte bra att åka tillbaka hit upp efter att bara ha spenderat så lite tid hemma. Jag ville stanna kvar därnere ett tag till! Men det går ju inte, skolan är prio ett. Jag får försöka tänka att jag har valt detta själv, jag läser den utbildningen jag vill och nu är det bara så. Jag måste även påminna mig själv om hur illa jag tycker om Kristianstad, för usch.. Efter utgången på Banken i lördags så kände jag verkligen bara ett stort äckel över den här staden. Visst var det trevligt att träffa alla man tycker om, men resten kan man vara förutan :P Exempel: Det stod en ca. 30-årig kvinna bakom mig i kön in som tjöt på en bred göingeska om hur kissignödig hon var och att hon skulle kissa ner sig själv och hela kön om hon inte kom in snart. Då blir man nästan lite rädd..

Nåväl, resten av helgen var mys! Mamma fyllde år och hon firades ordentligt både på lördagen och på söndagen. Lilla mamma mys, det var hon värd.

Efter hemvisiten är jag fylld av en ny energi. Det känns skönt att veta att "hemma" bara är en ynka tågresa bort. Jag är dock oändligt tacksam över att ha Johan här, det är värt allt.

Nu ska jag fylla magen med mammas hembakta sockerbullar. Det slår allt!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0