ball and chain

Jag är precis hemkommen från skolan efter en hyfsat slapp dag. Vi började kvart över ett med en föreläsning om Norrköpings historia. Kanske inte det mest givande, men hur som helst väldigt slappt. Nu känns det ändå som att jag har en liten hum om staden som jag faktiskt befinner mig i dagligen. Efter denna föreläsning hade vi ytterligare en föreläsning om hur man bäst marknadsför Norrköping/Linköping som den 4:e storstadsregionen.. Snacka om att sälja in Norrköping idag. Haha! Det var väl ingen höjdare direkt. Om man inte är från denna regionen så tror jag inte att man bryr sig särskilt mycket :P

Jag har en hel del att ta tag i, jag har gjort en liten lista! Högst upp står det att jag ska läsa minst 50 sidor i Roy Anderssons bok "Vår tids rädsla för allvar". Jag vill dock poängtera att den punkten har stått överst sedan i söndags och jag har fortfarande inte kommit dit än ;) Jag skyller på att förkylningen gör mig för trött för plugg!

På tal om ingenting så saknar jag skåne, väldigt mycket! Jag är den enda som snackar skånska i min klass så det är ju ett under om jag inte snackar apfult när dessa tre år är över. Typ en blandning av allt möjligt. Jag har redan märkt hur vissa uttal kan smyga sig in som jag absolut inte känner igen. Jag låter säkert hellöjlig, haha. Typ ord som "vart", "nääee" och "aaa". Jag saknar familjen, vännerna, festerna, Åhus, god mat etc. Jag måste säga att jag var rätt klyftig när jag bestämde mig för att åka hem den helgen mamma fyller år, detta innebär ju extra god mat ;)

Men jag trivs här också. Det känns inte som hemma än, men det tar nog ett tag innan det gör det på allvar. Jag har inte riktigt förstått än att jag ska bo och plugga här i 3 år. Det känns bara som en sjuk tanke.

Detta blev riktigt långt. Jag gör verkligen allt för att slippa Roy märker jag, haha! Nu är det färdigbabblat för min del. Ha det bra!
P&K


Min bebis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0