Lite klokare

Jag är så trööötttt!! Jag förstår verkligen inte varför för jag sover rätt mycket. Det kanske är åldern? Haha! Hur som haver så vaknade jag upp hemma hos Johan runt kvart i 8, lagom tills han skulle cykla till campus =) Det tog emot lite att gå upp, jag skulle nämligen inte ha börjat förrän klockan 1 egentligen. Dock skulle jag ha gruppmöte klockan 10 för att fila på vår intervjuredovisning! Vi satte oss på Fräcka Fröken vid Skvaller och drack kaffe och diskuterade i cirkus 2 timmar innan hungern slog till. Efter en sväng på Trappan blev det lunch på Angela's. Studenthaket nummer 2 med riktigt billig mat! Gott eller ej, det spelar ju ingen större roll så länge det är billigt ;)

Jag har verkligen lärt mig mycket av just denna lilla pluttövning. I vanliga fall när man ser eller läser en intervju så reagerar man inte särskilt mycket på vad som egentligen sägs eller varför. Men nu helt plötsligt analyserar jag mycket mer, både i tidningar och på tv. Rätt coolt faktiskt! Länkar till det klipp vi använde i redovisningen, det är faktiskt ganska underhållande. Den första spontana reaktionen är att han som blir intervjuad är dum i huvudet. Om man däremot analyserar det och verkligen lyssnar på vad som sägs, och hur det sägs, så är det snarare programledarna som framställer sig själva som oprofessionella och dåligt förberedda.

Haha, detta blev kanske inte så värst intressant, men nu förstår ni lite av vad det är jag sysslar med om dagarna i alla fall ;)

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på 2 and a ½ men tills jag somnar!
Pusskräm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0