du säger du älskar mig

Idag är det den sista dagen på mitt tjugonde år. Imorgon fyller jag 21 och jag sitter just nu och funderar över vad jag egentligen gjort under året. En hel del faktiskt.

Jag och Johan for på tågluff 2 dagar efter min 20-årsdag vilket definitivt var en av höjdpunkterna. Gud så kul vi hade det! Jag fick se mer på dessa 3 veckor än vad jag gjort under hela mitt liv tidigare (typ).

Väl hemma på svensk mark igen umgicks jag så mycket jag bara kunde med vänner och familj innan flyttlasset gick till en främmande stad som jag aldrig satt foten i tidigare, men som jag nu verkligen har fastnat för. Linköping! In med alla ägodelar i ett trångt korridorrum i en korridor som jag inte trivdes ett dugg i. Hu. Mitt rum älskade jag, men att inte ha ett eget kök var ingen höjdare.

Efter att ha bott in sig i några dagar for jag till Norrköping för att påbörja min utbildning som jag där och då trodde skulle passa mig som handen i handsken. Tråkigt nog hade jag väldigt fel, och nu ett år senare, kan jag konstatera att jag gjorde en riktig miss där. Förhoppningsvis blir det hej då KSM till hösten och hej MKV istället, som dessutom är beläget i själva Linköping! Håller tummar och tår för att jag kommer in.

I december flyttades det igen. Jag och Johan tog nästa stora steg i vårt förhållande och flyttade ihop i en superfin tvåa =) Vi båda kände oss direkt hemmastadda där och trivs fortfarande jättebra. Att bo ihop är underbart på alla vis!

Jag valdes in till KSMs fadderi Hovet i februari. Jag blev skitglad och är det än idag! Den 22 augusti drar nollningen igång för de nya studenterna, och vi ska ge dom ett kul välkomnande som kommer att vara i två veckor =) Under två veckor kommer jag inte att vara Emmi, utan "prinsessan af Hovet". Ser fram emot!!

Under våren har det inte hänt särskilt mycket. Få hemresor till skåne, rätt mycket pill med lägenheten fram och tillbaka. När sommaren väl slog till och vi packade våra väskor och åkte de 40(?) milen tillbaks till skåne igen for vi till Turkiet där vi hade det skönt som bara den. Jag kopplade verkligen bort allt som har med KSM och utbildningar att göra när jag var där nere och det var skönt bara det. Fortfarande nu, när jag sitter här, känns det så väldigt avlägset.

Nu återstår det att se vad detta år har för planer för mig. Jag hoppas på en förändring i utbildning, och ett jobb som eventuellt kan resultera i en fet buffert på mitt konto som i framtiden kan ge mig en hund, en jorden-runt-resa eller så ;) Jag ska dock försöka njuta så mycket jag kan. Jag har hört att det går utför efter 20 nämligen och att åren bara rusar iväg!

Nu ska jag äta jordgubbar!

Kommentarer
Postat av: kajsa

skulle det inte vara mer uppdatering här nu? Jag vill läsa mer! uppdatera uppdatera uppdatera!

2011-08-03 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0